E-learning sales cursus

Bent u als bedrijf actief in sales of telefonische acquisitie en wilt u betere resultaten behalen? En wilt u daarnaast meer tevreden vaste klanten en medewerkers die met meer plezier hun werk doen? Investeer dan in uw salesmensen met een PlusKapitaal e-learning sales cursus:

  • Ontwikkeld door een ervaren verkoper met bewezen staat van dienst in het hoge segment
  • Gericht op gesprekstechnieken voor complexe verkoopgesprekken
  • Bewezen methodieken met gedragswetenschap als basis
  • Volledig online met, of zonder live videocoaching
  • Ook mogelijk met 1-op-1 videocoaching
  • Prospectgerichte aanpak met focus op klantbinding

De online salestraining bestaat uit vijf onderdelen, die eventueel ook los van elkaar zijn te volgen. Deze onderdelen corresponderen met de vijf fases van het salesgesprek. Direct een vrijblijvend intakegesprek aanvragen? Neem dan contact op of lees verder voor meer informatie.

Voor wie zijn deze online sales trainingen?

De online opleiding verkooptechnieken is speciaal voor salesmedewerkers van bedrijven. Uiteraard zullen ook medewerkers die zich niet fulltime richten op sales, maar hier wel mee te maken hebben, profiteren van de trainingsmodule. Dankzij de bijzondere focus op geavanceerde gesprekstechnieken is hij bijzonder interessant voor medewerkers die zich bezighouden met telefonische acquisitie in de hogere segmenten.

Wat maakt de e-learning salescursus bijzonder?

De trainingsmodule van PlusKapitaal is volledig uniek. Deze is namelijk exclusief door mij ontworpen. Dit met als doel salesmensen in het hoge segment handvaten te bieden om écht succesvol te kunnen zijn in complexe gesprekken met prospecten die veel aandacht en aanpassingsvermogen vergen. Door enerzijds te putten uit mijn eigen jarenlange ervaring en anderzijds gedragswetenschappelijk bewezen technieken te gebruiken, ben ik ervan overtuigd dat u nergens zult vinden wat ik te bieden heb. Met name in combinatie met de één-op-één videotraining garandeer ik dat uw medewerkers zullen groeien als persoon en als verkoper meer klanten zullen binnenhalen.

Inhoud internetcursus per onderdeel

Het perfecte verkoopgesprek kan worden onderverdeeld in vijf delen die naadloos op elkaar moeten aansluiten. Deze online verkoopopleiding bestaat daarom uit vijf onderdelen die elkaar perfect aanvullen:

1. Het vormen van een klik
2. Elevatorpitch
3. Inventarisatie
4. Aanbod
5. Afsluiting en aftersale

Training 1:
Het vormen van een klik

In de eerste training leer ik cursisten hoe zij een gesprek openen. Hierbij is het belangrijk om effectief het ijs te breken, zo snel mogelijk een klik te vormen en de persoonlijkheid van de prospect in kaart te brengen. Cursisten leren daarom aan de hand van het DAS-model snel en effectief het persoonlijkheidstype van de prospect te bepalen en hoe zij hier vanuit hun eigen persoonlijkheid (die we eveneens duiden met DAS) op in kunnen spelen.

Training 2:
Elevatorpitch

In het twee deel van het verkoopgesprek én de opleiding ligt de focus op de elevatorpitch. Als het ijs is gebroken zet de verkoper kort en krachtig uiteen wat hij of zij de prospect te bieden heeft. Om dit goed te doen zijn twee dingen heel belangrijk. Allereerst dient de pitch goed te worden opgebouwd. Daartoe bied ik trainees met het AIDA-model een effectieve methode om een pitch te creëren waarbij de aandacht (A) wordt getrokken, interesse (I) wordt opgewekt en drang (D) naar het product wordt bewerkstelligd. Ten tweede moet de pitch zijn afgestemd op de prospect. Hoe verkopers dit aanpakken leer ik hen met de DAS-profilering.

Training 3:
Inventarisatie

Na de pitch is het tijd om te peilen waar de prospect staat, voordat het concrete aanbod wordt gedaan. Het aflezen van zijn of haar reactie op de elevatorpitch en het gericht stellen van vragen met behulp van de LCPE-indeling zijn essentieel tijdens deze inventarisatiefase. In deze training staat het leren en het in de praktijk brengen van gesprekstechnieken dan ook centraal. Daarnaast is in training 3 speciale aandacht voor het SPIN-model en het SSBK-model. Deze modellen zijn zeer interessant wanneer het gaat om het sturen van een prospect en het blootleggen van verborgen vragen en behoeftes.

Training 4:
Aanbod

In de vierde training komt het aanbod aan bod. Nu is het tijd voor actie en maakt een goede verkoper van een prospect een klant. De manier waarop het aanbod wordt gebracht en de timing zijn van doorslaggevend belang. Uw medewerkers leren het aanbod enerzijds perfect te laten aansluiten bij de behoeftes van de prospect en anderzijds leren zij de SPIN-methode te gebruiken om eventuele bezwaren te herkennen en weg te nemen voordat ze het concrete aanbod brengen.

Training 5:
Afsluiting en aftersale

Iedere ondernemer zal het erover eens zijn: een vaste klant is goud waard. Daarom vindt het belangrijkste deel van het verkoopgesprek eigenlijk pas plaats ná het aanbod, tijdens de aftersale. Dit is dé kans om van een klant een vaste klant te maken en een interessant prospect die nu nog niet op het aanbod ingaat toch te behouden voor toekomstige benaderingen. In dit afsluitende deel leren cursisten daarom hoe zij het gesprek zo goed mogelijk beëindigen. Daarbij leer ik hen werken volgens het KPI-model en op basis van het gezonde verstand.

Inschrijven e-learning sales training

Heeft u als bedrijf of organisatie interesse in mijn e-learning sales cursus? Neem dan vrijblijvend contact op. Ik bekijk graag met u waar uw wensen en behoeftes liggen en kan aan de hand daarvan de accenten in de trainingen aanpassen aan de cursist(en). Op deze manier garandeer ik dat uw medewerkers zullen groeien en écht het verschil zullen maken.