Zakelijke groei begint bij persoonlijke ontwikkeling

Verkoopcursus – Online trainingsmodule

Bent u actief als verkoper in het hoge segment en wilt u een hoger percentage prospecten in klanten veranderen? Of ambieert u een succesvolle carrière als verkoper in het hoge segment? En wilt u groeien als verkoper én als persoon? Dan is deze online verkoopcursus voor u:

  • Gericht op telefonische acquisitie en het verbeteren van (verbale) gesprekstechnieken
  • Maak ook van moeilijk prospecten klanten in complexe gesprekken
  • Maak van een klant een vaste klant en verhoog spectaculair uw ROI
  • Ontwikkeld door een verkoper met een bewezen staat van dienst in het hoge salessegment
  • Op basis van nieuwe inzichten in de gedragswetenschap
  • Leer uzelf beter kennen en haal meer voldoening uit uw werk
  • Prospectgerichte aanpak

Deze online te volgen cursus is opgebouwd uit vijf trainingen die corresponderen met de vijf fases van het verkoopgesprek. De trainingen zijn ook los van elkaar te volgen, al dan niet in combinatie met videocoaching.

Neem nu contact op voor een gratis en vrijblijvend intakegesprek of lees verder voor meer informatie over de cursus.

Voor wie is deze verkoopcursus?

Deze salescursus is speciaal bestemd voor (ZZP-) verkopers die actief zijn in het hoge segment of ambiëren in het hoge segment te werken. De focus ligt hierbij op het (verbale) gesprek. Dit maakt de trainingen met name interessant wanneer u werkzaam bent in de telefonische acquisitie of wanneer u uw gespreksvaardigheden naar een hoger plan wilt tillen.

Wat maakt deze cursus bijzonder?

De trainingsmodule onderscheidt zich van gangbare salestrainingen door middel van het constant centraal stellen van de prospect. Daar waar u in de lagere segmenten soms nog weg kunt komen met een ééndimensionaal ‘verkooppraatje’, vergt succes in het hoge salessegment échte aandacht en aanpassingsvermogen aan uw prospect. Dat begint bij zelfkennis en het uitdiepen en vullen van uw gereedschapskist als verkoper. Daarom leer ik u op een nieuwe manier kennis maken met uzelf en hoe u geavanceerde gesprekstechnieken gebruikt om zelfs het meest dynamische en complexe verkoopgesprek succesvol af te kunnen sluiten.

Inhoud verkooptrainingen per onderdeel

Ieder goed verkoopgesprek is opgebouwd uit vijf fases die naadloos in elkaar overlopen. Daarom is ook deze salescursus opgebouwd uit vijf losse trainingen die corresponderen met de vijf fases van het salesgesprek. Achtereenvolgens zijn dit:

1. Het vormen van een klik
2. Elevatorpitch
3. Inventarisatie
4. Aanbod
5. Afsluiting en aftersale

Training 1:
Het vormen van een klik

In deze eerste training leert u alles over de eerste fase van het salesgesprek. Hierin draait het om het krijgen van een klik met uw prospect. Zelfkennis is daarbij essentieel. Daarom brengen we aan de hand van het DAS-model uw eigen persoonlijkheid in kaart. Ook leert u een effectieve methode om het ijs te breken. Daarnaast leert u hoe u met behulp van geavanceerde gesprekstechnieken snel inzicht krijgt in het DAS-profiel van uw prospect én hoe u hier al direct effectief op inspeelt.

Training 2:
Elevatorpitch

Het tweede deel van de cursus focust op het introduceren van wat u de prospect te bieden heeft: de elevatorpitch. Een effectieve elevatorpitch is zowel slim opgebouwd als toegesneden op uw prospect. Daarom leert u in dit deel van de cursus aan de hand van het AIDA-model hoe u kort en krachtig een verhaal vertelt waarmee u de aandacht (A) trekt, interesse (I) opwekt en drang (D) naar uw product creëert. Daarnaast bied ik u aan de hand van het DAS-model handvaten waarmee u in kunt spelen op de persoonlijkheid en het gedrag van een prospect, om tot een onweerstaanbare pitch te komen.

Training 3:
Inventarisatie

Na de introductie van wat u te bieden heeft is het moment daar om te achterhalen waar de behoeftes van de prospect precies liggen. In deel 3 van de cursus gaan we daarom in op de inventarisatie van behoeftes en het blootleggen van verborgen vragen. Ook hier leer ik u prospectgericht te werk te gaan. Aan de hand van de LCPE-indeling leert u toegespitst op de prospect vragen te formuleren. Daarnaast leert u het SPIN-model en het SSBK-model te gebruiken om de prospect bewust te maken van zijn exacte behoeftes en stapsgewijs toe te werken naar een onweerstaanbaar aanbod op maat.

Training 4:
Aanbod

Deel 4 van de cursus gaat in op het brengen van het aanbod en het aanzetten tot kopen. Nadat u in de inventarisatiefase kennis hebt genomen van de behoeftes van uw prospect, is het tijd voor actie. In deze training leer ik u hoe u een zo onweerstaanbaar mogelijk aanbod doet, waarbij u rekening houdt met de concrete behoeftes van de prospect. Een goed aanbod komt natuurlijk over en sluit naadloos aan op de vorige fase van het gesprek. Daarom leert u ook weer met de SPIN-methode bezwaren te herkennen en deze weg te nemen.

Training 5:
Afsluiting en aftersale

Topverkopers investeren in een klant, omdat ze weten dat een tevreden klant in de toekomst vaker opnieuw tot een aankoop zal overgaan. Het belangrijkste deel van het gesprek vindt dus eigenlijk pas plaats na de verkoop, tijdens de afsluiting. Daarom leert u in dit laatste deel van de cursus hoe u de aftersale inzet om van een klant een vaste klant te maken en van iemand die nu nog nee zegt een interessante prospect voor toekomstige benadering. Daarbij leert u werken volgens het KPI-model en hoe u op basis van het gezonde verstand de klant tevreden stelt voordat u het gesprek beëindigd.

Inschrijven verkoop cursus

Bent u geïnteresseerd in het volgen van deze verkoopcursus? Neem dan contact met mij op. Aan de hand van een gratis en vrijblijvend intakegesprek stem ik het cursusmateriaal af op uw behoeftes. Op deze manier garandeer ik dat u groeit als persoon, meer zult verkopen en meer voldoening zult halen uit uw loopbaan.