Verkooptraining op locatie – Vijfdaagse cursus

Geeft u leiding aan een salesteam of bent u als bedrijf actief in sales en telefonische acquisitie? En wilt u betere resultaten behalen, een hogere ROI en meer tevreden klanten én werknemers? Investeer dan in uw medewerkers met een PlusKapitaal verkooptraining op locatie:

  • Exclusief door mij ontwikkeld voor de (telefonische) verkoop in het hoge segment
  • Focus op gesprekstechnieken voor complexe verkoopgesprekken
  • Gedragswetenschap en bewezen methodieken als basis
  • Vijfdaagse cursus op locatie voor tot 15 cursisten
  • Door heel Nederland op maat voor uw organisatie
  • Prospectgerichte aanpak met speciale aandacht voor aftersale

De cursus bied ik aan door heel Nederland bij u op locatie. Deze is opgedeeld in vijf aparte trainingen die elk vier uur duren. Neem contact op voor een gratis en vrijblijvend intakegesprek of lees verder voor meer informatie over mijn salestraining.

Voor wie is deze verkoopcursus op locatie?

De trainingsmodule op (bedrijfs-)locatie is speciaal door mij ontwikkeld voor de sales in het hogere segment. De cursus is dan ook met name geschikt voor salesmedewerkers van grote en kleine bedrijven die zich richten op het hoge segment. De focus in de trainingen ligt op het aanleren van geavanceerde gesprekstechnieken. Dit maakt de cursus bijzonder geschikt voor (medewerkers van) bedrijven en organisaties die veel met telefonische acquisitie doen.

Wat maakt de PlusKapitaal trainingen uniek?

De trainingen van PlusKapitaal zijn door mij persoonlijk ontwikkeld voor het hoge segment en worden ook door mij persoonlijk gegeven. De gedragswetenschap dient door de gehele module als leidraad.

Nog meer dan bij sales in de lagere segmenten draait het in het hoge segment om klant-, of liever prospectgerichtheid. Het in de eerste plaats inzicht krijgen in het gedrag van een prospect en daar vervolgens op inspelen zijn dan ook doorslaggevend voor succes in complexe en dynamische verkoopgesprekken. Door gebruik te maken van de nieuwste inzichten uit de gedragswetenschap en de methodieken die daaruit ontwikkeld zijn kan ik garanderen dat uw mensen zullen groeien als verkoper én als mens.

Inhoud verkoopcursus per onderdeel

De verkoopcursus op locatie bestaat uit vijf trainingen, die elk ongeveer vier uur in beslag nemen. Het ligt daarom voor de hand om de cursus te spreiden over vijf dagen. In iedere afzonderlijke training ga ik met uw medewerkers de diepte in op één van de vijf fases van het salesgesprek. Dit zijn achtereenvolgens:

1. Het vormen van een klik
2. Elevatorpitch
3. Inventarisatie
4. Aanbod
5. Afsluiting en aftersale

Training 1:
Het vormen van een klik

In de eerste training leren cursisten alles over de opening van het verkoopgesprek. Het vormen van een klik met de prospect is hier het voornaamste doel. Daarnaast biedt deze eerste fase kansen om direct de prospect te categoriseren, zodat de elevatorpitch extra effectief gebracht kan worden. Aan de hand van het DAS-model leer ik de cursisten daarom hoe zij prospecten snel kunnen leren kennen én krijgen zij inzicht in hun eigen gedragspatronen. Ook bied ik effectieve tools en gesprekstechnieken om direct het ijs te breken en vanaf het begin af aan het gesprek de goede kant op te sturen.

Training 2:
Elevatorpitch

De elevatorpitch dient om kort en krachtig uiteen te zetten wat de verkoper de prospect te bieden heeft. Daarbij zijn twee dingen heel belangrijk. Aan de ene kant moet de pitch goed opgebouwd worden. Daarom bied ik aan de hand van het AIDA-model concrete methodiek om een pitch te creëren waarbij de aandacht (A) wordt getrokken, interesse (I) wordt opgewekt en drang (D) naar uw product wordt gevormd. Aan de andere kant dient de pitch toegespitst op de prospect te worden gebracht. Daarom leren cursisten tevens hoe zij met behulp van DAS-profilering kunnen pitchen op maat.

Training 3:
Inventarisatie

Op dag drie van de cursus behandelen we de inventarisatiefase. Hierbij draait het om precies te achterhalen waar de behoeftes van een prospect liggen en om het creëren van bewustzijn van verborgen vragen en behoeftes. Trainees leren aan de hand van de LCPE-indeling van mensen welk type vragen de voorkeur geniet voor een individueel prospect. Daarnaast leer ik hen met behulp van het SPIN- en SSBK-model hoe zij onbewuste vragen en behoeftes bij de prospect naar de voorgrond kunnen brengen om het aanbod zo overtuigend en natuurlijk mogelijk uit de verf te laten komen.

Training 4:
Aanbod

Tijdens de vierde training is het tijd voor actie. Hierin leer ik uw medewerkers hoe zij een onweerstaanbaar aanbod formuleren. Ook hierbij draait alles om maatwerk, én om timing. Het aanbod begint namelijk pas wanneer de inventarisatiefase voorbij is. En dat is wanneer de verkoper voldoende informatie heeft én de prospect mentaal op de juiste plaats is. Cursisten leren in dit deel aan de hand van de SPIN-methode de laatste bezwaren weg te nemen en op basis van alle informatie een perfect aanbod te brengen.

Training 5:
Afsluiting en aftersale

We kennen allemaal de waarde van een vaste klant. Daarom is de afsluiting misschien wel het belangrijkste deel van ieder verkoopgesprek. Tijdens de aftersale kan een goede verkoper een klant veranderen in een vaste klant en iemand die het huidige aanbod afwijst toch behouden als interessant prospect voor in de toekomst. In deze laatste training leer ik cursisten daarom hoe zij op basis van het gezonde verstand en aan de hand van het KPI-model het gesprek zo goed mogelijk beëindigen.

Verkooptraining op locatie aanvragen

Heeft u als bedrijf of organisatie interesse in deze verkooptraining op locatie? Neem dan vrijblijvend contact met mij op. Ik voorzie u graag van advies op maat en bespreek graag uw specifieke wensen. Hoewel de door mij ontwikkelde module in principe aan ieder team kan worden gedoceerd, bekijk ik met plezier hoe ik de training optimaal op uw medewerkers kan afstemmen. Zo garandeer ik training op maat voor de groei van uw meest waardevolle asset: uw medewerkers.